Onze duurzame prestaties

Om het meenemen van een herbruikbare beker te stimuleren, krijgen reizigers met een eigen beker bij verschillende retailers op het station korting op een warme drank.

Binnen de vervoerssector is het openbaar vervoer de duurzame keuze. NS is dé maatschappelijke aanbieder van duurzame mobiliteit en wil dit blijven. We richten ons hierbij op de bijdrage van NS aan de klimaatoplossing, met name vermindering van de CO2-uitstoot. Onze bijdragen kunnen we vergroten door te streven naar fossielvrij, circulair en groen te ondernemen. Daarnaast werken we aan de toegankelijkheid van ons product en aan de diversiteit en inclusiviteit van onze organisatie.

NS draagt ook bij aan de oplossing van de andere grote opgaven in Nederland. We hebben keuzes te maken die naast CO2 ook stikstofuitstoot verminderen, woningbouw faciliteren, sociale ongelijkheid aanpakken en leefbaarheid van steden vergroten. Ons doel is bijdragen aan het Klimaatakkoord van Parijs en de European Green Deal, het VN-verdrag Handicap, en 9 van de 17 de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. In dit document bieden we meer inzicht in de wijze waarop wij onze energieverbruik, CO2-uitstoot en afvalverwerking berekenen.