Ga naar website navigation Ga naar artikel navigatie Ga naar inhoud

Greater Anglia

De hoogtepunten van 2021 voor Greater Anglia waren de voortgaande uitrol van nieuwe treinen in het netwerk, blijvende goede punctualiteit en de prestaties van de teams wat betreft de dienstverlening tijdens de pandemie en de proactieve aanpak in het weer verwelkomen van de klanten na het doorvoeren van versoepelingen.

Eind 2020 was de introductie van nieuwe treinen in de regionale treindiensten van Norfolk, Suffolk en Cambridgeshire, op de lijn tussen Marks Tey en Sudbury in Essex, alle intercitydiensten tussen Norwich en London en alle treindiensten van de Stansted Express. Bijna een vierde van de nieuwe vloot is nu inzetbaar en dagelijks rijden er treinen naar vrijwel alle uiteindelijk geplande bestemmingen.

De prestaties van Greater Anglia waren dit jaar uitstekend. Gemiddeld steeg de gemiddelde punctualiteit (PPM) van 93,0% in 2020 naar 94,8% dit jaar.

Tot slot was er opnieuw externe erkenning: Greater Anglia is bij de Rail Business Awards (RBA) voor het tweede achtereenvolgende jaar verkozen tot "Train Operator of the Year" en ook won zij de RBA Accessibility and Integrated Transport Award. De bijdrage van Greater Anglia aan Community Rail Partnerships (CRP’s) behaalde een prijs bij de nationale Community Rail Awards.

Greater Anglia (in € miljoen)

2021

2020

Reizigersopbrengsten

313,7

268,6

Overheidsinkomsten

253,9

345,2

Overige inkomsten

107,7

115,6

Opbrengsten

675,4

729,4

EBIT vóór eenmalige posten

10,4

32,9

Kapitaalinvesteringen

-

-19,6*

PCS-garanties verstrekt door NS

194,0

182,4

Aangesproken PCS-garanties (NS-deel)

14,3

53,8

Niet aangesproken PCS-garanties (NS-deel)

179,7

128,6

  • * In 2020, Greater Anglia received grant funding for assets which had been capitalised in work in progress in a prior year resulting in the negative Capital investments in 2020.
Toevoegen aan verslag
Print pagina