Leiderschap bij NS

NS is continu in beweging en heeft enorme uitdagingen op korte en lange termijn. Onze leiders spelen een grote rol in de uitdagingen van nu en in onze transitie naar een duurzaam mobiliteitsbedrijf. De raad van bestuur en senior managers worden in meerdere bijeenkomsten per jaar uitgedaagd en geïnspireerd op de actualiteit en op de strategische thema's. Daarmee zorgen we voor verbinding tussen de managers en de afdelingsdoelstellingen. Daarnaast gebruiken de managers de opgedane inzichten en werkvormen in hun eigen teams.

Leiderschapsontwikkeling

NS biedt verschillende interne programma's om de doorstroom naar de verschillende managementlagen soepel te laten verlopen. Al jarenlang zorgt NS via het Traineeprogramma voor de instroom van talenten in vakgebieden die cruciaal zijn voor het bedrijf: IT, Techniek, Inkoop en Operationeel management. Daarnaast zijn we gestart met het nieuwe programma Talent Sprinter dat gericht is op zowel verticale als horizontale doorstroom.